ایجاد شماره ردیف خودکار در اکسل

ایجاد شماره ردیف خودکار در اکسل

 

شماره ردیف خودکار در اکسل

چگونه در اکسل قابلیتی را ایجاد نماییم که با استفاده از آن یک شمارنده ردیف خودکار داشته باشیم .

به گونه ای که این شمارشگر :

  • بطور خودکار شماره ردیف ها را درج کند . 
  • قابلیت آپدیت و بروز رسانی خودکار داشته باشد .
  • برای ردیف های خالی شماره ردیفی درج نگردد . 

 

ایجاد دیتای مورد نظر

برای شروع کار دو ستون زیر را در یکی از شیت های کاری  اکسل  در نظر بگیرید .

شمارشگر خودکار ردیف اکسل

در تصویر فوق ستون A  برای وارد نمودن شماره ردیف است که قرار است این کار نه بصورت دستی که بطور خودکار از سوی خود اکسل انجام شود .

ستون دوم نیز مربوط به ورود اطلاعات است .

در صورتی که هر کدام از سلول های این ستون خالی از اطلاعات باشند یا اینکه اطلاعات آنها حذف گردد   هیچ شماره ردیفی برای آن در نظر گرفته نمی شود .

انجام تنظیمات مورد نظر

برای ایجاد شماره ردیف خودکار فقط کافی ایت در سلول A1  فرمول زیر را وارد نماییم :

 

بررسی عملکرد فرمول فوق

جهت بررسی عملکرد تنظیمات فوق کافی است که اطلاعات مورد نظر خود را در سلول های موجود در ستون B وارد نماییم . 

بلافاصله بعد از وارد نمودن اطلاعات مربوطه در سلول و خروج ز آن مشاهده خواهید نمود که یک شماره ردیف به آن اختصاص  می یابد . 

لازم به ذکر است که با حذف اطلاعات هر کدام از سلول ها در  ستون مربوطه شماره ردیف آن نیز حذف شده و  شماره سایر ردیف ها نیز متناسب با تغییرات انجام شده بروز رسانی می شوند .  

 

 

آموزش اکسل 2016,یک ترفند بازدید : 92 views ۱۵ بهمن, ۱۳۹۷ ۰