افزودن تاریخ بصورت خودکار در یک جدول اکسس

فرض کنید که در اکسس جدولی دارید که درون فیلد اول آن یک تاریخ خاص را وارد می کنید . حال می خواهید که این تاریخ مد نظر شما با تعداد مشخصی از روزها جمع شده و نتیجه را در  فیلد دیگری وارد نمایید .

برای این کار چه راه حلی را پیشنهاد می دهید .

قاعدتا اولین راهی که به ذهن شما می رسد این است  که تعداد روزهای مدنظر را به تاریخ مورد نظر اضافه نمایید و خود بصورت دستی نتیجه را وارد نمایید . بعنوان مثال می توانید تاریخ امروز را در فیلد اول وارد کنید و برای سه روز بعد این مقدار را به تاریخ امروز اضافه نموده و نتیجه را بصورت دستی در فیلد دوم وارد نمایید .

اما این کار دارای دو اشکال و ایراد اساسی است اول اینکه وقت زیادی از شما خواهد گرفت هم برای انجام محاسبات و هم برای وارد نمودن تاریخ مورد نظر بصورت دستی و دوم اینکه خطای محاسباتی برای انجام محاسبات اجتناب ناپذیر است .

اما امروز و در این ترفند به شما آموزش خواهم داد که چگونه هم کار محاسبه و هم کار وارد کردن تاریخ مورد نظر را به اکسس بسپرید تا وظیفه افزودن تاریخ بصورت خودکار  را برای شما انجام  دهد .

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

  • ابتدا فیلدهای جدول  مورد نظر خود را مطابق تصویر زیر   طراحی نمایید .

افزودن تاریخ بصورت خودکار در یک جدول اکسس

 

  • بعد از اینکه جدول خود را ایجاد نمودید به نمای کاری آن بروید . در این حالت وارد سربرگ      TABLE  شده و  گزینه Befor Change  را انتخاب نمایید .

 

  •  بعد از انتخاب این آیتم صفحه کاری حاوی کمبو باکسی  تحت عنوان   Add New Action  برای شما باز می شود  با کلیک  بر روی فلش کناری این کمبو باکس گزینه IF را انتخاب نمایید .                                                                                                                   در کادر مربوط به        Conditional Expression         که اولین کادر  عبارت  IF   است عبارت date-1] is not null]  را وارد می کنیم .

 

 

 

  •  در گام بعد کادر موسوم به    Add New Action را باز نموده و گزینه   SetField   را انتخاب می کنیم . 

 

 

  • در مرحله بعد در کادر نخست که با عنوان   Name   مشخص شده است نام فیلد مربوط به تاریخ اول را وارد می کنیم 
  • در کادر مربوط به   Value   نیز عبارت    date+180    را وارد می کنیم   

    که در اینجا عدد ۱۸۰ مربوط به تعداد روزهایی است که می خواهیم به تاریخ ما اضافه شده  و در فیلد مربوطه قرار گیرد . 

  

اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که این ماکرو را  ذخیره نماییم . 

با اتمام این مراحل مشاهده خواهید نمود که با وارد نمودن تاریخ در فیلد اول فیلد دوم  با عدد مورد نظر جمع و تاریخ جدید در این فیلد بصورت خودکار وارد می شود 

 

آموزش اکسس2016 بازدید : 92 views ۱۲ شهریور, ۱۳۹۷ ۰