افزودن کادر جستجو به یک فرم در اکسس و جستجوی سریع داده ها

افزودن کادر جستجو برای یافتن مقادیر در یک فرم 

افزودن کادر جستجو به یک فرم بعنوان یکی از اشیای پر کاربرد در اکسس موضوع مطلب امروز ما می باشد . 

فرمها دارای کاربردهای متنوع هستند اما مهمترین رسالت فرمها این است که بعنوان واسط بین کاربر و بانک اطلاعاتی عمل کنند .

به این صورت که اطلاعات مورد نیاز را از کاربر دریافت نموده و آنها را برای ذخیره نمودن در اختیار جداول می گذارند .

نرم افزار اکسس دارای فرم های مختلفی هستند . 

هر چند که این فرم ها دارای شکل و شمایل متفاوتی هستند اما همگی آنها در عملکرد دارای اشتراکات زیادی هستند .

یکی از انواع فرمهایی که از آنها می توان بهره برد  فرم هایی از نوع Data sheet  می باشد . 

آموزشی که امروز به آن می پردازیم در خصوص افزودن یک فیلد جستجو در این نوع از فرم می باشد .

به گونه ای وقتی که کاربر در این کادر یک آیتم را وارد می کند با زدن یک دکمه برنامه به جستجوی آیتم مورد نظر پرداخته و نتیجه نهایی را به کاربر نمایش می دهد .

 اکنون با هم بررسی می کنیم که چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم .

مراحلافزودن کادر جستجو برای یافتن مقادیر در یک فرم 

ابتدا جدولی شامل اطلاعات زیر را در نظر بگیرید .

افزودن کادر جستجو به یک فرم

در گام نخست باید از این جدول خود یک فرم تهیه نماییم .

برای این کار کافی است از سربرگ Create  بر روی more Form  و زیر مجموعه Multiple Itemکلیک می کنیم .

 

افزودن کادر جستجو به یک فرم

بعد از انجام مراحل فوق فرم مربوطه ایجاد شده و برای شما به نمایش در می آید .

بیشتر بخوانید : الزام کاربر به وارد کردن عدد یا متن در فرم

انجام تنظیمات مربوط به فرم و افزودن کادر جستجو به یک فرم.

برای انجام تنظیمات مورد نظر ابتدا فرم خود را در نمای design  باز می کنیم .

 در ادامه مراحل مختلف را با همدیگر دنبال می کنیم .

  1. ابتدا با جابجایی هایی که انجام می دهیم فضایی برای قرار دادن یک تکس باکس را در قسمت Form Header  ایجاد می کنیم
  2. یک تکس باکس را در محل مناسب در بالای این فرم قرار می دهیم. نام این تکس باکس را بصورت txtsearch تعیین کنید  .
  3. عنوان برچسب مربوط به این تکس باکس را به ” نام نویسنده را وارد کنید ” تغییر دهید . 
  4. یک Command Button   را نیز در محیط این فرم و درست در کنار تکس باکس مربوطه قرار دهید .   

بعد از انجام ۴ مرحله فوق باید فرمی مشابه تصویر زیر داشته باشید . 

افزودن کادر جستجو به یک فرم

اکنون باید به سراغ اصل موضوع برویم .

کاری که می خواهیم انجام این است که کاربر نام یک نویسنده را در تکس باکس مورد نظر وارد کند .

سپس با زدن دکمه “پیدا کن ” نام نویسنده مورد نظر در بین اطلاعات موجود در فرم پیدا شده و فیلد مربوط به نام نویسنده را به همراه سایر آیتم ها نمایش می دهد .

برای این منظور باید برای دکمه ای  که بر روی فرم قرار دادیم کد نویسی کنیم .

برای این کار همزمان که فرم ما در حالت طراحی قرار دارد  دکمه مورد نظر را انتخاب می کنیم .

سپس از طریق کادر Property Sheet  و از سربرگ Event  رویداد On Click  را انتخاب کنید . 

افزودن کادر جستجو به یک فرم

استفاده از کدهای VBA 

اکنون در رویداد مربوط به این دکمه کدهای زیر را وارد کنید .

بسیار خوب اگر تمامی مراحل را به درستی به اتمام رسانده باشید کافی است که نام یک نویسنده را در کادر مربوطه وارد کنید .

بعد از کلیک بر روی دکمه “پیدا کن ” نتیجه کار را مشاهده خواهید کرد .

 

اگر می خواهید فایل نمونه این آموزش را داشته باشید کافی است فرم زیر را پر نمایید بلافاصله لینک دانلود فایل نمونه به ایمیل شما ارسال خواهد شد . 

Name *

Email *

آموزش اکسس بازدید : 421 views ۲۹ خرداد, ۱۳۹۸ ۰